Designtips

Japp, nu ska jag försöka ge lite tips på hur man kan göra sina designer ;)
Okej, så här brukar jag lägga upp det:
1. Jag ritar i typ ett kollegieblock hur jag vill ha det, typ hur headern ska vara (hur många foton osv.), hur sidern ska vara och allt det där.
2. Bestäm om själva designen ska ha något tema (t.ex. sommar, vinter, blommer, mönster, färg osv.).
3. Sedan väljer jag ut vilka bilder/foton jag vill ha med.
4. Nu kommer vi till hur själv headern ska se ut, jag brukar antingen göra detta i PhotoScape eller Picasa. Jag brukar göra ett collage och testa mig fram vad som är bäst (ett tips är att testa mycket så att du hittar vad som är allra bäst ;).
5. När jag är klar med hur själva headern ska se ut så brukar jag redigera den lite (fixa kontrast och sådant) i Photoshop, Picasa eller PhotoScape.
6.  Sätt sedan ut måtten.
7. Välj ut textstilar till rubriken och alla andra texter ;) (jag brukar leta på dafont.com)
8. Sätt in allt, förhandsgranska och FÄRDIGT :)
Hoppas att detta hjälpte dej som undrade lite, om du har fler frågor är det bara att kommentera det, du kan göra det anonymt och jag behöver inte publicera det ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Jätte bra tips ! ;)

2010-11-25 @ 21:06:02
URL: http://mysphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0